Absolwent studiów na kierunku turystyka i rekreacja, specjalność biznes turystyczny:
- ma wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych, społecznych i ekonomicznych umożliwiający podejmowanie odpowiedzialnych obowiązków w pracy zawodowej lub społecznej w sferze turystyki i rekreacji,
- ma umiejętności organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji, przygotowywania oferty turystycznej i rekreacyjnej dla określonych segmentów rynku,
- zna w stopniu przynajmniej dobrym jeden język obcy oraz posługuje się językiem specjalistycznym niezbędnym w pracy zawodowej,
- powinien także biegle korzystać z podstawowych narzędzi informatycznych oraz umiejętnie wykorzystać je w pracy w turystyce i rekreacji.
Możliwości zatrudnienia
Studia przygotują absolwenta do podjęcia własnej działalności gospodarczej bądź podjęcia pracy w przedsiębiorstwach świadczących usługi turystyczne i rekreacyjne, między innymi w hotelach, centrach rekreacji, biurach podróży. Przedmioty znajdujące się w planie studiów przyczynią się również do zdobycia umiejętności niezbędnych w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego, ośrodkach doradztwa rolniczego, stowarzyszeniach i innych organizacjach zajmujących się problematyką rekreacji, w tym turystyki.
Absolwent studiów na kierunku turystyka i rekreacja, specjalność menadżer turystyki:
- ma wiadomości z zakresu zarządzania, ekonomii, psychologii, prawa, podstaw turystyki, pedagogiki czasu wolnego, podstaw rekreacji, kształtowania środowiska i ochrony przyrody, ekonomiki turystyki i rekreacji, geografii turystyki, obsługi ruchu turystycznego,
- w ramach przedmiotów specjalistycznych wiedza studenta została poszerzona między innymi w zakresie zasad prowadzenia działalności turystycznej, wybranych metod zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym, etyki w biznesie czy znaczenia partnerstwa w turystyce.
Możliwości zatrudnienia
- w praktyce gospodarczej i pracy naukowej w ośrodkach badawczych oraz instytutach badawczo-naukowych w kraju i za granicą,
- w instytucjach publicznych i pozarządowych,
- w organizacjach gospodarczych na stanowiskach szczebla kierowniczego,
- na stanowiskach analitycznych i operacyjnych,
- w agencjach konsultingowych i reklamowych,
- w instytucjach typu non-profit w kraju i za granicą,
- w ramach samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej.