Newsletter

Zapisz się

Dlaczego warto otrzymywać newsletter?

Linki

Absolwent studiów na kierunku turystyka i rekreacja, specjalność biznes turystyczny:

  • ma wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych, społecznych i ekonomicznych umożliwiający podejmowanie odpowiedzialnych obowiązków w pracy zawodowej lub społecznej w sferze turystyki i rekreacji,
  • ma umiejętności organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji, przygotowywania oferty turystycznej i rekreacyjnej dla określonych segmentów rynku,
  • zna w stopniu przynajmniej dobrym jeden język obcy oraz posługuje się językiem specjalistycznym niezbędnym w pracy zawodowej,
  • powinien także biegle korzystać z podstawowych narzędzi informatycznych oraz umiejętnie wykorzystać je w pracy w turystyce i rekreacji.

Możliwości zatrudnienia

Studia przygotują absolwenta do podjęcia własnej działalności gospodarczej bądź podjęcia pracy w przedsiębiorstwach świadczących usługi turystyczne i rekreacyjne, między innymi w hotelach, centrach rekreacji, biurach podróży. Przedmioty znajdujące się w planie studiów przyczynią się również do zdobycia umiejętności niezbędnych w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego, ośrodkach doradztwa rolniczego, stowarzyszeniach i innych organizacjach zajmujących się problematyką rekreacji, w tym turystyki.

 

Absolwent studiów na kierunku turystyka i rekreacja, specjalność menadżer turystyki:

  • ma wiadomości z zakresu zarządzania, ekonomii, psychologii, prawa, podstaw turystyki, pedagogiki czasu wolnego, podstaw rekreacji, kształtowania środowiska i ochrony przyrody, ekonomiki turystyki i rekreacji, geografii turystyki, obsługi ruchu turystycznego,
  • w ramach przedmiotów specjalistycznych wiedza studenta została poszerzona między innymi w zakresie zasad prowadzenia działalności turystycznej, wybranych metod zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym, etyki w biznesie czy znaczenia partnerstwa w turystyce.

Możliwości zatrudnienia

  • w praktyce gospodarczej i pracy naukowej w ośrodkach badawczych oraz instytutach badawczo-naukowych w kraju i za granicą,
  • w instytucjach publicznych i pozarządowych,
  • w organizacjach gospodarczych na stanowiskach szczebla kierowniczego,
  • na stanowiskach analitycznych i operacyjnych,
  • w agencjach konsultingowych i reklamowych,
  • w instytucjach typu non-profit w kraju i za granicą,
  • w ramach samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej.